Fragments d'escola






         Escrits i opinions sobre l'educació i el món de l'escola

24 novembre 2007

Són d’utilitat tants canvis en la lleis educatives ?

Filed under: Opinió,Política educativa,Reflexions @ 21:11

El darrer dia de treball dels mestres del curs passat, el Departament d’Educació publicava després de parlar-ne al llarg de molt de temps, el decret pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària. El que aquest Decret deia s’havia d’aplicar a partir de l’1 de setembre al Cicle Inicial de les escoles. Excepte la seva publicació al DOGC i a Internet no s’ha fet cap altre divulgació del seu contingut. Els mestres que l’han d’aplicar pràcticament no el coneixen. Poc es pot aplicar quelcom que no es coneix.

Recordo que al 1992 quan es va publicar la darrera gran Reforma de l’Educació en van fer molta divulgació i moltíssims cursos de formació. Pràcticament no va quedar cap mestre que no assistís a la formació de la Reforma. I ara res. Resulta força incomprensible.

Fa pocs dies el Conseller va fer una conferència per presentar les bases de la que serà la Llei d’Educació de Catalunya, de la que excepte el que va dir a la conferència els mestres no en sabem res més.

Pel camí als mitjans de comunicació no paren de sortir dades i més dades negatives del nostre sistema educatiu. Les lleis no paren de canviar però continuem com el pitjor sistema del món mundial.

Finalment acaba d’aparèixer la resolució que aprova les instruccions per a formalitzar els documents d’avaluació de l’educació primària.

Hi ha una bona notícia, la desaparició, per fi, dels obsolets llibres d’escolaritat. Fa temps que em preguntava quina era la seva utilitat, a part de donar molta feina administrativa i burocràtica als centres. No sé si l’alternativa que donen serà millor, però al menys s’haurà acabat amb aquesta rèmora del passat.

I l’altra gran novetat és tornar a les notes d’abans. S’han acabat els PA (Progressa Adequadament) i NM (Necessita Millorar). Està clar que en aquests 15 anys des de l’inici de la Reforma mai s’han entès ni s’ha sabut aplicar aquests conceptes. Els mestres continuen posant números als exercicis dels seus alumnes. Quan algun mestre no ho fa aquest ho reclamen. Entenen millor els números que explicacions com: “has treballat i el teu resultat ha estat molt bo” “aquests exercicis no t’acaben de sortir. Serà necessari seguir treballant per millorar”, …  Les famílies tampoc entenen aquests conceptes. A mi sempre m’han agradat, però cal fer cas de la majoria i si tothom se sent més còmode amb el insuficient, suficient, bé, notable i excel·lent ho haurem de fer així a partir d’ara.

No sé que farà ara l’Antoni Bassas en els matins de Catalunya Radio a l’inici de la tertúlia. Continuarà amb els PA i NM o també canviarà ?

 

[@more@]





4 Comments »

  1.   JRoca — 25 novembre 2007 @ 9:59    Respon

    El que sobta és la poca informació que tenim els mestres de tota la nova reforma. Jo faig un curs sobre la nova llei aplicada a l’Educació Física però a part d’això ningú més fa res a l’escola, no acabo d’entendre gaire bé de què va tot plegat.
    Salut

  2.   Jose Martín — 25 novembre 2007 @ 11:19    Respon

    La desinformació ens treu poder. El mestres i professors, coordinadors i dinamitzadors reals dels centres educatius hem quedat al marge de la legislació, però, poc a poc, també anem quedant al marge de la direcció. Ho hem delegat tot. Només des de la participació activa serem capaços de fer nostre el nostre dia a dia.

  3.   Jaume — 27 novembre 2007 @ 20:28    Respon

    El que em va parèixer una punyalada per l’esquena és que es publiqués l’últim dia de treball dels mestres, just abans d’anar a les vacances. Volien evitar reaccions dels mestres?, dos mesos donen per calmar molts ànims i per desfer-se de molts mals de cap vinguts en forma de protestes de sindicats, col•lectius, etc. Ho dic més que res per la retallada horària que ha patit l’EF, per l’esquena, “amb nocturnitat” que diria aquell.

    I sí, no hi ha informació, jo també he anat a unes jornades sobre el nou currículum, però en un curs voluntari un dissabte al matí. Pareix que tot es faci d’esquena al mestre, o bé sense forçar a ningú a formar-se. Si hom no coneix el nou sistema, estem abocats al fracàs des del primer dia.

    Salut

  4.   Ricard — 27 novembre 2007 @ 22:06    Respon

    Fa temps que la nostra administració educativa no és clara i sembla fer-ho tot d’amagat. Només cal recordar el Pacte Nacional de l’Educació i la imposició de la sisena hora. Ara és el nou currículum i la resolució de com avaluar. Per altra banda no paren de sortir a la llum més i més informes de que l’educació al nostre país va malament. Estem al vagó de cua. Tinc la mosca a l’orella amb tan informe i tantes dades estadístiques. No hi ha setmana que no en surti algun. ¿ Hi ha algun interès ocult darrera tanta estadística ? ¿Potser així ens podrà fer combregar amb rodes de molí?

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

© 2017 Fragments d'escola   Powered by WordPress MU    Hosted by blog.cat - la xarxa de blogs del Racó Català
css.php